Nyhetsbrev från familjen Linder

Bild på familjen Linder, mamma, pappa och barn som står framför ett litet hus.
Foto: Doglas Lyra

Här kommer en hälsning från två av församlingens medlemmar, Emelie och Emanuel Linder, som gör missionsinsatser på UMU:s skola ”Marine Reach New Zealand” med utbildning av ungdomsteam.

Hej allesammans!

Vi har nu landat och installerat oss på ”Family Care Centre” i Vanuatu. Vi är väldigt glada och tacksamma över att få återse denna plats och folket här. Det är något särskilt med ö-nationer och dess invånare. Det är endast en 3 timmars flygning från Nya Zeeland hit till Vanuatu, men ändå skiljer de sig åt på nästan alla tänkbara sätt. Här är klimatet tropiskt och folket relationsinriktade. Man lever och utgår utifrån gruppens välmående. Individualismen har inte något inflytande här. Att än en gång få möta en kultur så olik ens egen hjälper en att se livet ur en annan synvinkel. Det är en rikedom att få ta del av deras liv, traditioner och kultur.

Vi alla i familjen och teamet mår bra. Eleverna är spända inför tiden här och de omfamnar allt nytt (te x. den tropiska värmen och luftfuktigheten) med gott mod. Amadeus har med god aptit fått smaka färsk frukt från marknaden, ananas och papaya. Vi ska försöka få smaka lite mango också innan säsongen tar slut nu i januari.

Just nu går eleverna en Bislama-kurs för att lära sig om språket. Om några dagarna kommer vi åka ut till en by över dagen och träffa människorna där. Det blir en chans för eleverna att få träna sin Bislama. Sedan till veckan kommer teamet åka ut till Pango Village för att vara med i arbetet som vi beskrev i förra nyhetsbrevet.

Vi är tacksamma för alla förböner och behöver dem fortsatt under tiden här. Tack för all stöttning!

Guds frid och välsignelse,
Familjen Linder

Har du frågor kring Centrumkyrkans arbete så är du välkommen att höra av dig till oss!

Rulla till toppen