Gudstjänster

Vi firar regelbundet gudstjänst och du är varmt välkommen, oavsett om du är van eller ovan kyrkobesökare. Våra gudstjänster är öppna för alla.

Vi vill att våra Gudstjänster ska vara en mötesplats för alla generationer och ha ett budskap som berör våra liv, sång & musik, bön, gemenskap och kärlek.

Kyrkan är öppen för alla. Man måste inte vara medlem för att delta på gudstjänsten.

Det finns olika gudstjänster, ibland samlas vi runt ett tema eller så är någon speciell grupp ansvarig för gudstjänsten, t.ex. scouterna. Mycket sång och musik, med allsång, solister och ibland någon grupp som sjunger. Det viktigaste med våra gudstjänster är att alla får en stund att stanna till inför Guds ord och i bön. Därför har predikan en stor plats i gudstjänsten. Det är oftast församlingens pastor som predikar, då predikoämnet annonseras i våra predikoturer.

Någon gång varje månad firas också nattvard, där de som önskar deltar genom att gå fram och ta del av brödet (en oblat) och vinet (alkoholfritt).

De allra flesta gångerna bjuds det på kyrkkaffe, så att de som vill kan stanna kvar och prata en stund vid kaffeborden.

Välkommen till våra gudstjänster i Centrumkyrkan!

Alla är välkomna!